Otvorený list primátorovi Rybníčkovi a poslancom MsZ v Trenčíne

Dovoľte mi, aby som Vám formou písaného slova dala na vedomie vôľu, myšlienky a názory mnohých Trenčanov.

Možno, že nad nimi len mávnete rukou, poviete si, že veď ľudia sa nakoniec podvolia, sklonia hlavy a nechajú nech sa po ich chrbtoch štverajú „vyvolení“ do výšin, ale napíšem Vám úprimne…  z tej výšky môže nasledovať veľmi bolestivý pád.

Moje nasledujúce riadky sa budú týkať všeobecne záväzného nariadenia, o ktorom bola verejná diskusia dňa 26.apríla v trenčianskej športovej hale.

Nebudem sa vyjadrovať odborne, podľa termínov v tomto nariadení, pretože mojim cieľom je, aby ma hlavne pochopil človek… Človek, ktorý ešte nestratil schopnosť empatie, vcítenie sa aj do osudov iných ľudí, nie len do toho svojho.

Naozaj nadobúdam pocit, že osoba ktorá získa nejakú moc, tak s ňou ruka v ruke stráca súdnosť. Zamysleli ste sa vôbec nad tým ako negatívne sa tento Váš návrh dotkne mnohých obyvateľov mesta?

Trencin_Safarikova_sidlisko_Juh_Autor_Peter_Zelizňák_wikimedia
V ďalšej etape príde na spoplatnenie ulíc ako je táto. Trenčín, Šafárikova ulica Foto: Wikipedia, autor: Peter Zelizňák

Vaša nová parkovacia politika jednoznačne počíta so spoplatnením parkovania na celom území Trenčína, vrátane najväčších sídlisk a ďalších obytných zón.

Chcem zdôrazniť, že nikomu z nás neprekáža spoplatnenie centrálnej zóny, v ktorej je zvýšený pohyb áut  a preto je naozaj vhodné a dalo by sa napísať aj nutné, aby tam bolo parkovanie za poplatok.

Ale obytné zóny???

To má byť nejaká nová daň?

Lebo ja by som to skôr nazvala jednoducho výpalníctvom.

Rozhodli ste sa spoplatniť verejné priestranstvo, majetok nás všetkých a zlatým klincom celého šialenstva je, že vlastne ľuďom negarantujete, že sa im podarí pred svojim bydliskom zaparkovať. Takže by sa dalo stručne a jasne zhrnúť – Trenčania budú platiť za nič.

Prepáčte, ale teraz pôjdem trošku do hĺbky celého problému, nebudem sa len tak kĺzať po povrchu.

Tento materialistický systém, v ktorom žijeme ponúkol ľuďom možnosti… kedysi nebolo toľko áut… ľudia sa tej ponuky chopili, zariadili si život podľa možností a potreby.

Vy teraz prídete a idete im tieto možnosti a pre mnohých bytostne dôležité potreby (mnohí pendlujú z jednej práce do druhej, aby uživili rodiny) spoplatňovať.

Donútite ich tak prehodnotiť život a vytvoriť si nové podmienky. Ak sa to niekomu bude ako-tak dať, vymení  auto za bicykel a v zlom počasí za MHD. Tým strelíte gól do brány štátu, pretože sa znížia príjmy zo spotrebnej dane za palivá. A keďže peniaze budú „vyvoleným“ neustále chýbať, rozhodnú sa jedného dňa spoplatniť bicykle…a možno aj kolobežku pána poslanca Žáka.

Pokiaľ návrh
Pokiaľ návrh spoplatnenia bude schválený, budú obyvatelia mesta ako aj jeho návštevníci nútení siahnuť „hlbšie“ do vrecka

Podobne ako sa začala platiť daň za psa. Je to začarovaný kruh, ktorý sa Vašim VZN nezmení a ak mestu chýbajú peniaze na budovanie parkovacích miest, či záchytných parkovísk, tak je potrebné riešiť problém od hĺbky… podstaty.

Až sa prestane kradnúť v tomto našom krásnom štáte, bude dosť prostriedkov na všetko potrené bez toho, aby sa zdierali bežní občania. Je potrebné zmeniť systém, v ktorom „vyvolená“ väčšina parazituje na menšine.

Argumentovať tým, že je mesto zadlžené a nemá peniaze na riešenie problémov s parkovaním sa mi zdá vrcholne nevhodné. Štát je zadlžený, celý svet je katastrofálnym spôsobom zadlžený (už sa len čaká, kedy sa to všetko zasype ako domček z kariet) a tu si ešte niekto stále nahovára, že to bežný človek zaplatí???

Do kedy sa všetko bude ešte hádzať na hlavu rádového občana a paraziti si budú hovieť vo svojich vilkách?

Panelak
Spoplatnenie parkovania silne zasiahne tie skupiny obyvateľstva, ktoré dnes už naozaj nemajú peňazí nazvyš. Región Trenčína stagnuje, zohnať ako tak platenú prácu je čoraz väčší problém. Ilustračné foto: Pixabay

My ľudia sme tiež zadlžení, mnohí z nás majú aj dve práce, aby uživili rodiny, pendlujú z práce do práce, lebo hypotéka sa sama nezaplatí.

Čo chcete dosiahnuť tým, že spoplatníte obytné zóny?  Viac samovrážd?

Nech sa prestane kradnúť a bude peňazí dosť na všetko! A ak Vám ide skutočne o reguláciu áut v meste, tak zaveďte spoplatnenie od tretieho auta na byt a kľudne nech je cena aj vyššia.

Mala som si možnosť vypočuť krásny príbeh pána poslanca Petríka o ich 4 autách a skutočne si myslím, že to je už naozaj dosť. No pre väčšinu obyvateľov mesta je jedno, či dve autá v rodine bytostne dôležité.

Ak mesto neplní svoju funkciu, nevytvára postupne nové parkovacie miesta, keď  vidí že je to problém, tak je to naozaj smutné konštatovanie.

Trenčianska parkovacia spoločnosť, ktorej vlastníkom je mesto Trenčín funguje od roku 2009 a za ten čas mala určite nemalé zisky. Skutočne nerozumiem prečo nebolo vybudované aspoň záchytné parkovisko na sídlisku Juh, kde majú občania neustále problém  s parkovaním.

Väčšina  obyvateľov mesta si praje, aby  boli všetky činnosti súvisiace s parkovaním v meste Trenčín výhradne pod správou mesta Trenčín a jeho príspevkovej alebo rozpočtovej organizácie, bez účasti obchodných spoločností.

Naozaj si neprivlastňujem patent na pravdu, len ponúkam iný pohľad na daný problém – odvrátenú stranu mince.

Pokus o návrat k pravým hodnotám, lebo sa obávam, že sme sa zatúlali a z našich životov sa mierne povedané vytráca tá pravá, nedokrútená ľudskosť. Nastal čas sa zamyslieť, zísť z oblakov, aby bol opäť viditeľný človek ako taký…

Michaela Michelová, Trenčín

Proti spoplatneniu parkovania sa rozbieha petícia občanov.

2 thoughts on “Otvorený list primátorovi Rybníčkovi a poslancom MsZ v Trenčíne”

  1. Čo chcete dosiahnuť tým, že spoplatníte obytné zóny? Viac samovrážd? … ??? :) … akoze sorry

    Skusim odpovedat, kedze som sa zamyslel a neberiem tento navrh apriori tak, ze mesto chce z ludi vycucat dalsie peniaze:

    1) pribudnu parkovacie plochy (v navrhu su, hoc na ukor zelene, ale aj tak na mnohych „travnatych“ plochach auta uz parkuju) … vid Dlhe Hony, Soblahovska

    2) doktori z nemocnice si rozmyslia, ci pojdu do prace autom, ktore nechaju niekde v priestoroch ulic Dlhe Hony, Soblahovska, 28.oktobra alebo busom => domaci lahsie zaparkuju!

    3) ludia si rozmyslia, ci pojdu do mesta autom alebo pomocou MHD resp. bicykla … cize mesto tymto navrhom stimuluje ludi k ekologickejsej doprave

    4) ludia ktori auto skoro nepouzivaju, ale napriek tomu ho neparkuju v garazi, ale na „volnom“ mieste pred domom, ho stiahnu z ulice (28.oktobra vs. 50m vzdialene garaze pri skolke) … detto majitelia domov, ktori sice maju pozemok aj garaz, ale naco otvarat zakazdym branu a parkovat dnu (ulica Kratka a prilahle) => opat viac miesta na zaparkovanie.

    5) ludia si rozmyslia, ci potrebuju „pre istotu“ udrziavat dve aute (by sa divili, existuju taky)

    V konecnom dosledku spominane upravy:
    – zlepsia vzhlad mesta
    – zvysia moznost parkovania (pravdepodobnost najdenia miesta na parkovanie)

    Pokial niekto chce za poplatok garanciu, ze zaparkuje, moze si uz v sucasnosti od mesta pozemok prenajat … ale to sa nedoplati!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *